Indsigt

Velkommen til vores blog, hvor vi deler indsigt, inspiration og strategier om ESG, bæredygtighed og ansvarlig forretningsudvikling. Her kan du finde viden, der hjælper dig i arbejdet med bæredygtig kommunikation og ESG.

opsætning af ESG rapport

ESG design

En ESG-rapport er i sin grundform et dokument, der skal dokumentere virksomhedens indsats inden for miljø, sociale forhold og ansvarlig ledelse. Men for at den bliver læst og brugt, skal den være mere end data.

Læs mere »
Green marketing

Green marketing

Green marketing er når virksomheder promoverer deres produkter som miljøvenlige og lancerer kampagner om bæredygtighed. Men hvor ofte er det egentlig andet end marketing? Og hvor meget handling ligger der bag de grønne budskaber?

Læs mere »
ESG på dansk

ESG på dansk

ESG er et begreb, der fylder mere og mere, men hvad betyder ESG, og hvordan forholder danske virksomheder sig til det? ESG handler om miljø (Environmental), sociale forhold (Social) og ledelse (Governance). Læs mere her.

Læs mere »
ESG og CSRD

CSRD og ESG

Bæredygtighed fylder mere og mere i erhvervslivet, og mange virksomheder skal nu forholde sig til nye rapporteringskrav. Begreber som CSRD og ESG bruges ofte i den forbindelse, men hvad betyder de egentlig? Denne artikel giver en grundlæggende forklaring på, hvad de indebærer, og hvorfor de er vigtige.

Læs mere »
ESG og kommunikation

ESG-rapportering og kommunikation

Med implementeringen af CSRD bliver ESG-rapportering en fast del af regnskabsåret for mange virksomheder. Men ESG handler ikke kun om rapportering. Det handler i lige så høj grad om kommunikation.

Læs mere »

Bæredygtig visuel formidling

Bæredygtighed er efterhånden en strategisk nødvendighed. For virksomheder, der vil være relevante i dag og i fremtiden, er ansvarlighed og miljøhensyn nødvendige værdier. Og hvordan viser man sine værdier? Ofte starter det med den visuelle identitet.

Læs mere »